شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

شرايط پرداخت اقساطي قبض‌هاي موبايل

قبض

یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱:۰۰


اپراتور اول ارتباطي کشور براي پرداخت بدهي‌هاي مشترکان خود به شکل اقساطي، شرايطي را در نظر گرفته است.

وايمکس نيوز- طبق آنچه بر روي سايت اين اپراتور اعلام شده مشترکان تلفن همراهي که در وضعيت نرمال يا قطع هستند و يا مبلغ بدهي آنها حداقل 10 هزار تومان است مي‌توانند از طريق پرتال همراه اول يا مراکز تلفن ثابت اقدام به تقسيط بدهي خود کنند.

البته جهت تقسيط بدهي تلفن‌هاي تخليه سلب امتيازي صرفا بايستي مالک تلفن همراه به همراه کارت شناسايي معتبر به يکي از مراکز تلفن ثابت مراجعه کند.

در اين شرايط در طول مدتي که مشترک در حال پرداخت قسط‌هاي قبض خود است محدوديت‌هايي نيز براي او اعمال مي‌شود. به عنوان مثال سرويس رومينگ بين‌الملل او قطع شده و محدوديت سقف مکالمات تا مبلغ 80 درصد از 500 هزار ريال را دارا خواهد بود. همچنين براي جلوگيري از عدم نقل و انتقال سيم‌کارت تا زمان پايان پرداخت اقساط قطع صوري تقسيط صورت خواهد گرفت. البته پس از پرداخت آخرين قسط اين وضعيت دوباره به حالت اول خود بازگشته و نرمال مي‌شود.

نکته ديگر آنکه اما اگر مشترکي پس از قسط بندي مبلغ قبض خود نسبت به پرداخت قسط اول اهمال کند خط او پس از سررسيد قسط قطع خواهد شد در اين وضعيت اگر وضعيت قسط مربوطه پرداخت شود خط بدون مراجعه حضوري پس از 24 ساعت مجددا وصل خواهد شد. اما اگر مشترکي تا فرارسيدن زمان قسط بعدي نسبت به اقساط خود اقدام نکند سه روز پس از سررسيد قسط دوم خط مشترک قطع مي‌شود. در اين شرايط مشترک از وضعيت تقسيط خارج شده و مانده بدهي او به صورت حسابش باز خواهد گشت. علاوه بر اين کليه محدوديت‌هاي اعمال شده تقسيط حذف و خط او به وضعيت عادي بر مي‌گردد. در چنين شرايطي مشترک ملزم است براي وصل مجدد خط خود به مراکز تلفن ثابت مراجعه کرده و مبلغ بدهي خود را به روز پرداخت کند.

مشترکاني که در وضعيت تسويه‌حساب اقساط هستند مي‌توانند با مراجعه به مراکز ثابت نسبت به اخذ قبض ميانه‌دوره به روز و پرداخت آن جهت وصل تلفن خود نسبت به تثبيت مجدد خود اقدام کنند. امکان پرداخت قبض ميان‌دوره به روز از طريق پرتال همراه اول نيز ميسر است، اما براي وصل خط مشمول خط اقساط مجدد مشترک بايد به يکي از مراکز تلفن ثابت مراجعه کند.

نکته ديگر آنکه سررسيد اقساط به صورت ماهانه و توسط سيستم تعيين مي‌شود و براي پرداخت آن مشترک مي‌تواند پس از اخذ شناسه پرداخت و شناسه قبض از طريق راه‌هاي غيرحضوري نيز نسبت به پرداخت اقساط خود اقدام کند. علاوه بر اين هر مشترک در طول سال تنها يکبار مي‌تواند از طريق اقساط به شکل مراجعه به سايت اقدام کنند و اگر مشترکي علاقه‌مند به استفاده مجدد از پرداخت اقساطي در طول يکسال باشد بايد به مراکز تلفن ثابت مراجعه کند.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو